۱۳۸۸/۰۲/۲۳

گزارش برنامه تمرینی-آموزشی جاده جدید کندر

به نام خداوند عشق و مهربانی

نوع برنامه: تمرینی- آموزشی

هدف برنامه: آموزش و تمرین صعود و فرود بر روی طناب تک رشته (تکنیکهای اس .آر. تی) ، تمرین انواع گره ها و آموخته های جلسه قبل و ....

تاریخ اجرا: 18 اردیبهشت ماه سال 88

مکان: جاده جدید کُندُر

چگونگی دسترسی به این محل: از جاده ی چالوس حدود 5 کیلومتر به سمت شمال ، حدود 20 دقیقه با ماشین راه است.

افراد حاضر در این روز: آقایان: علیرضا کیایی، علی فهیمی، علی اکبر امامی، میثم رازقی، امیرمهدی کیایی، سعید محامد، رضا .... و خانم ها: لیلا هدایتی و ساره خالقیان

سرپرست گروه: آقای علیرضا کیایی

مربی دوره: علیرضا کیایی

تنظیم گزارش: ساره خالقیان

مبدأ حرکت: میدان کرج

مقصد: جاده ی جدید کندر

شرح برنامه: حدود ساعت 6:20 دقیقه ی صبح از مقابل مسجد جامع کرج واقع در میدان کرج با 20 دقیقه تأخیر به سمت مقصد مورد نظر حرکت کردیم. در طول مسیر بوته های بنفش رنگ روی دامنه ی کوه ها نظرهر بیننده ای را به خود جلب می کرد. منظره ی بسیار دلپذیری بود. بعد از حدود 20 دقیقه رانندگی در سمت چپ خود یک ساختمان کوچک سنگی مشاهده کردیم. ماشین ها را پارک کردیم و سرپرست تیم مقداری از کسری وسایل خریداری شده ی مورد نیاز بچه ها را به هر نفر تحویل داد . هوا کمی خنک بود. بعد از برداشتن تمامی وسایل شروع به حرکت کردیم. در راه، گل های قرمز و کوچک شقایق و گل های زرد رنگ چشم ها را نوازش می داد.

بعد از 15 دقیقه به محل مورد نظر رسیدیم. سنگ های آنجا بسیار خرد و ترد و شکننده بود و بالا رفتن از کوه را دشوار می ساخت.

برای راحتی کار، ابتدا یکی از دوستان (سعید) از صخره بالا رفت و با طناب کوله ها و وسایل را بالا کشید. ما هم از سمت چپ صخره بالا رفتیم تا به سعید پیوستیم. جاهایی که فقط سنگ بود خیلی راحت تر می شد بالا رفت. اما سنگریزه ها عبور را مشکل می ساخت. تا مستقر شدن برای صرف صبحانه، 15 دقیقه طول کشید. قبل از هر کاری علیرضا به ما گفت که حتماً کلاه ایمنی را بگذارید. چون سنگ های آن منطقه کمی سست بود. ساعت 7:20 دقیقه بساط صبحانه را پهن کردیم. زمان خوردن تا ساعت 8 بود. بعد سرپرست تیم (علیرضا) در مورد استانداردهای طناب و سایر نکات ایمنی شروع به صحبت نمود. بعد از 1:20 ساعت، با نرمش مختصری که علی اکبر داد، رفتیم سراغ تمرین ها.

علیرضا هم برای زدن کارگاه، صخره را با مته سوراخ کرد.

ما در این اثنا در حال دوره کردن نحوه ی اجرای گره ها و پایین رفتن فرضی از صخره بودیم. علی اکبر و علی فهیمی هم ما را چک می کردند. هم چنین نحوه ی درست کردن صندلی با استفاده از طناب انفرادی آموزش داده شد.

ساعت 10:30 بچه ها یکی یکی از کارگاهی که علیرضا زده بود با رعایت نکات ایمنی شروع به پایین رفتن کردند . قرار بود از لحاظ سرعت عمل و مهارت و ایمنی تمرین کنیم و به سطح قابل قبولی برسیم.

ساعت 1 همه ی ما پایین صخره بودیم. در اینجا نحوه ی بالا رفتن از طناب یاد داده شد که به آن "صعود میمونی" گفته می شود. حالا نوبت صعود فرا رسیده بود. همه در این صعود شرکت کردند. وقتی همه بالا آمدند ساعت 3 شده بود.

ساعت 3:30 نهار خوردیم و کمی استراحت کردیم. بعد از نهار زمانی بود تا هر کس به خواب، فرود و صعود، مراقبه، و..بپردازد.

ساعت 5:15 دوباره آماده شدیم برای فرود. این بار نحوه ی پایین آمدن بدون تجهیزات و فقط با طناب آموزش داده شد که به آن فرود اِس گفته می شود. یک مدل دیگر هم شبیه فرود اس آموزش داده شد که به جای رد کردن طناب از دورِ پا، با استفاده از کارابین پایین می رفتیم.

روبروی جایی که تمرین می کردیم، دامنه ای قرار داشت با شیب تقریبی 45 درجه. آنجا با استفاده از طناب ، فرود به روش خُمبو و دُلفِر را یاد گرفتیم. که البته حتماً نیاز به دستکش و پیراهن آسیتن بلند و یقه دار بود. چون زمان پایین آمدن دست ها و طناب در اثر اصطکاک داغ می شوند و در صورت نداشتن دستکش، کار مشکل می شود.

ساعت 8 به دلیل نزدیک شدن به تاریکی، شروع کردیم به جمع کردن وسایل و رفتن به سمت ماشین ها. ساعت 8:30 هم به سمت کرج و تهران برگشتیم. سفر بسیار بسیار خوب و آموزنده و فرح بخشی بود.

با سپاس. شاد باشید.

Be HaPpy

1. دست همگی درد نکنه. از دوستان سرپرست برنامه و تیم فنی و تیم عکاسی و گزارشگر و خلاصه همه تشکر می کنم.

پاسخحذف

کاربر عزیز و محترم در صورت تمایل می توانید نظر خود را در رابطه با این گزارش و یا بلاگ بفرمایید.